Service coördinator

Wijzigingsdatum 25 april 2024

Hier vind je veelgestelde vragen en antwoorden op alles rondom jouw carrière als service coördinator.

Wat houdt de functie van service coördinator in?

De vacature van een service coördinator houdt in dat je je bezighoudt met het plannen van al het onderhoud aan een systeem. Je zorgt ervoor dat een systeem goed draait en dat het op tijd geüpdatet wordt. Je helpt storingen voorkomen, oplossen en opsporen. Daarnaast maak je dus een onderhoudsplanning. Op het moment dat er ergens een storing op komt zetten zal de service coördinator mensen aansturen om die storing op te lossen. Daarnaast kan het ook voorkomen dat je de persoon bent die gebruikers op de hoogte stelt van eventuele problemen of gepland onderhoud.

Hoe word je service coördinator?

Per systeem is het verschillend wat de vereisten en verantwoordelijkheden zijn. Zo kan je service coördinator worden met een mbo-opleiding in de Techniek en/of Management. Of je kan een studie hebben afgerond op het HBO in de richting van Informatica, Elektrotechniek of Werktuigbouwkunde.

Wie kan er service coördinator worden?

Ben jij sociaal, goed in plannen, verantwoordelijk en technisch? Dan is deze vacature wellicht iets voor jou. Een service coördinator is verantwoordelijk voor het onderhouden van bepaald systemen. Het is de taak om te zorgen dat er geen storingen zijn en als die er zijn om ze op te lossen. Jij stuurt de mensen aan en zorgt dat alles wordt opgelost. Daarnaast onderhoud jij het contact met de gebruikers van de systemen.

Onze nieuwsberichten

Groeien als professional!

Publicatiedatum 4 juni 2025
Klinkt goed. Groeien in wie je bent en wie je wilt zijn! Een klein beetje zweverig misschien. En dan ook de term professional. Je ziet de term overal, op cv's, functieomschrijvingen en vacatureteksten. En iedereen kent wel een echte professional. Zo iemand die rust uitstraalt, altijd scherp is in vergaderingen, zich goed weet te verwoorden, anderen meekrijgt en ondertussen ook nog z’n werk uitstekend doet. 
Lees meer

Mentale veerkracht, je zult het maar hebben!

Publicatiedatum 4 juni 2025
Waarom stressbestendigheid, aanpassingsvermogen en een beetje zelfspot minstens zo belangrijk zijn als goede technische skills. Een veelgehoorde zin op de werkvloer is, ongeacht de sector waarin je werkt, is: ‘dan moet je gewoon even schakelen’. We doen het allemaal dagelijks, ongemerkt misschien wel, tussen projecten, systemen, softwareversies en collega’s. Maar hoe zit het met schakelen in je hoofd? De ‘mentale veerkracht’?
Lees meer

Probleem? Jij lost het op, zoals een echte techneut dat doet

Publicatiedatum 15 mei 2025
In de wereld van techniek draait alles om innovatie, vooruitgang en... problemen. Want zonder ‘problemen’ valt er weinig op te lossen. En laat dat nu net zijn waar technisch talent in uitblinkt: oplossingen bedenken. Probleemoplossend vermogen is dan ook geen luxe of mooie extra, maar een essentiële soft skill die je verder brengt, zowel individueel als in teamverband.
Lees meer