Onze nieuwsberichten
Mentale veerkracht, je zult het maar hebben!
Publicatiedatum
4 juni 2025
Waarom stressbestendigheid, aanpassingsvermogen en een beetje zelfspot minstens zo belangrijk zijn als goede technische skills. Een veelgehoorde zin op de werkvloer is, ongeacht de sector waarin je werkt, is: ‘dan moet je gewoon even schakelen’. We doen het allemaal dagelijks, ongemerkt misschien wel, tussen projecten, systemen, softwareversies en collega’s. Maar hoe zit het met schakelen in je hoofd? De ‘mentale veerkracht’?
Lees meer
Groeien als professional!
Publicatiedatum
4 juni 2025
Klinkt goed. Groeien in wie je bent en wie je wilt zijn! Een klein beetje zweverig misschien. En dan ook de term professional. Je ziet de term overal, op cv's, functieomschrijvingen en vacatureteksten. En iedereen kent wel een echte professional. Zo iemand die rust uitstraalt, altijd scherp is in vergaderingen, zich goed weet te verwoorden, anderen meekrijgt en ondertussen ook nog z’n werk uitstekend doet.
Lees meer
Probleem? Jij lost het op, zoals een echte techneut dat doet
Publicatiedatum
15 mei 2025
In de wereld van techniek draait alles om innovatie, vooruitgang en... problemen. Want zonder ‘problemen’ valt er weinig op te lossen. En laat dat nu net zijn waar technisch talent in uitblinkt: oplossingen bedenken. Probleemoplossend vermogen is dan ook geen luxe of mooie extra, maar een essentiële soft skill die je verder brengt, zowel individueel als in teamverband.
Lees meer
De techneut en analytisch vermogen! Onmisbaar!
Publicatiedatum
8 mei 2025
Techneuten staan veelal bekend om hun analytische vermogen, of zoals we ook wel zeggen: logisch redeneren, verbanden zien, patronen herkennen en vooral tot de kern van een probleem komen. Maar wat is dat nou eigenlijk, analytisch vermogen? Is het een skill waar je mee geboren wordt, of kun je het ontwikkelen en ‘aanleren’. Een interessante vraag vonden wij, daarom duiken we iets dieper in deze soft skill.
Lees meer
Klantgerichtheid? Is dat niet iets voor de salesafdeling?
Publicatiedatum
23 april 2025
Vraag een willekeurige techneut waarom hij of zij ooit voor techniek koos, en de kans is groot dat je iets hoort als: “Ik hou van dingen oplossen.” Of: “Ik wil bouwen aan slimme oplossingen.” Maar hoe vaak hoor je: “Ik wil klanten gelukkig maken”? Toch is dat precies waar het in de techniek ook om draait. Want of je nou werkt aan een machine, een softwarepakket of een infrastructuurproject, uiteindelijk doe je het voor de klant. En dus is klantgerichtheid een onmisbare soft skill voor iedereen in de techniek.
Lees meer
Samenwerken: is geen aangeboren talent!
Publicatiedatum
23 april 2025
Samenwerken klinkt voor velen zo vanzelfsprekend. En ervanuit gaande dat je dit al hartstikke goed doet. Maar is dat ook zo? In de techniek, waar projecten complex zijn, deadlines scherp en stakeholders kritisch, is samenwerken allesbehalve vanzelfsprekend. En dit gaat ook zeker niet altijd zo goed als je denkt.
Lees meer