Magazijnmedewerker

Wijzigingsdatum 5 juni 2024

Hieronder vind je veelgestelde vragen met de daarbij behorende antwoorden over een carrière als magazijnmedewerker.

Wat doe je als magazijnmedewerker?

Als magazijnmedewerker ben je verantwoordelijk voor het ontvangen, opslaan en verzenden van goederen in een magazijn. Je zorgt ervoor dat alles georganiseerd is, houdt de voorraad bij en zorgt voor juiste labeling van producten. Ook controleer je regelmatig de kwaliteit van de voorraad. Goede communicatie met collega's is belangrijk en je helpt bij het laden en lossen van vrachtwagens. Daarnaast voer je algemene taken uit om het magazijn netjes te houden.

Voor wie is de functie van magazijnmedewerker geschikt?

De functie van magazijnmedewerker is ideaal voor mensen die van een actieve werkomgeving houden en graag fysiek bezig zijn. Het is geschikt voor mensen die nauwkeurig, georganiseerd en betrouwbaar zijn. Ook is het een goede keuze voor diegenen die graag in een team werken en communicatief vaardig zijn. Ervaring is vaak een pluspunt maar niet altijd vereist, dus het is ook een geschikte functie voor starters op de arbeidsmarkt die bereid zijn om te leren.

Hoe word je magazijnmedewerker?

Sommige werkgevers bieden training op de werkplek aan voor magazijnwerk, terwijl anderen liever kandidaten met ervaring hebben. Het is handig om basisvaardigheden zoals nauwkeurigheid, organisatie en communicatie te hebben. Het volgen van relevante cursussen of het behalen van certificeringen, zoals een heftruckcertificaat, kan je kansen vergroten.

Onze nieuwsberichten

Klantgerichtheid? Is dat niet iets voor de salesafdeling?

Publicatiedatum 23 april 2025
Vraag een willekeurige techneut waarom hij of zij ooit voor techniek koos, en de kans is groot dat je iets hoort als: “Ik hou van dingen oplossen.” Of: “Ik wil bouwen aan slimme oplossingen.” Maar hoe vaak hoor je: “Ik wil klanten gelukkig maken”? Toch is dat precies waar het in de techniek ook om draait. Want of je nou werkt aan een machine, een softwarepakket of een infrastructuurproject, uiteindelijk doe je het voor de klant. En dus is klantgerichtheid een onmisbare soft skill voor iedereen in de techniek.
Lees meer

Samenwerken: is geen aangeboren talent!

Publicatiedatum 23 april 2025
Samenwerken klinkt voor velen zo vanzelfsprekend. En ervanuit gaande dat je dit al hartstikke goed doet. Maar is dat ook zo? In de techniek, waar projecten complex zijn, deadlines scherp en stakeholders kritisch, is samenwerken allesbehalve vanzelfsprekend. En dit gaat ook zeker niet altijd zo goed als je denkt.
Lees meer

Communicatieve vaardigheden in de techniek!

Publicatiedatum 22 april 2025
Denk je aan techniek, dan denk je vaak ook direct aan cijfers, schema’s, gereedschap en machines. En dat is natuurlijk ook heel logisch. Maar wie denkt dat het technische vak puur draait om logica en precisie, heeft het mis. Een idee hebben, iets uitvinden en bedenken dat is knap, maar je komt niet verder als je het niet kunt overbrengen. En daarom is communicatie dus zo belangrijk in de techniek!
Lees meer