Contract getekend, en nu dan?

Publicatiedatum 22 augustus 2024
Wijzigingsdatum 7 januari 2025

Je hebt je contract bij T-Pion getekend en staat op het punt om aan een nieuwe fase van je carrière te beginnen. Maar wat gebeurt er nu? Dit is wat je kunt verwachten nadat je je handtekening hebt gezet.

Je eerste werkdag
Op je eerste werkdag heten we je graag persoonlijk welkom, de consultant die je door het sollicitatieproces heeft begeleid, komt langs op je werkplek met een presentje om je te verwelkomen bij de opdrachtgever en bij T-Pion. Dit is een ideaal moment om je eerste indrukken te delen, eventuele vragen te stellen en te bespreken hoe je je voelt over je nieuwe rol. We vinden het belangrijk dat je je vanaf het begin op je gemak voelt en goed geïnformeerd aan je nieuwe avontuur begint.

Regelmatig contact en ondersteuning
Bij T-Pion vinden we jouw welzijn belangrijk. Daarom zorgen we ervoor dat er regelmatig contact is tussen jou en ons team. Dit helpt ons om te controleren hoe alles verloopt en om ervoor te zorgen dat je tevreden bent in je functie. Je kunt altijd bij ons terecht als je vragen hebt of tegen problemen aanloopt. We willen een omgeving creëren waarin je je ondersteund voelt en waarin je eventuele zorgen tijdig kunt delen.

Ziekte en langdurige afwezigheid
Als je ziek wordt, zijn wij je eerste aanspreekpunt. Wij begrijpen dat ziekte soms onverwacht kan zijn en willen je daar zo goed mogelijk in ondersteunen. Mocht je te maken krijgen met een langdurige ziekte, dan denken we graag met je mee over praktische oplossingen en de nodige ondersteuning. Het is belangrijk voor ons dat je de tijd krijgt om te herstellen en dat je tijdens je afwezigheid goed wordt begeleid.

Uren doorgeven
Voor een vlotte administratie vragen we je om elke week je gewerkte uren door te geven via ons portaal. Dit helpt ons om een duidelijk overzicht te houden van je werkuren en om alles administratief correct af te handelen. Het portaal is gebruiksvriendelijk en zorgt ervoor dat we altijd up-to-date zijn met je uren en eventuele wijzigingen.

Niet tevreden? Wij denken mee!
Mocht je op enig moment niet helemaal tevreden zijn met je werk, laat het ons dan weten. We willen samen met jou naar oplossingen zoeken om je werkervaring te verbeteren. Jouw tevredenheid en werkplezier zijn belangrijk voor ons, en we staan klaar om te helpen bij het vinden van de juiste aanpak voor elk probleem dat je tegenkomt.

Met deze werkwijzen houden we jou als werknemer en ons als werkgever op één lijn, vlotte communicatie, daar gaan we voor. 

Onze nieuwsberichten

Groeien als professional!

Publicatiedatum 4 juni 2025
Klinkt goed. Groeien in wie je bent en wie je wilt zijn! Een klein beetje zweverig misschien. En dan ook de term professional. Je ziet de term overal, op cv's, functieomschrijvingen en vacatureteksten. En iedereen kent wel een echte professional. Zo iemand die rust uitstraalt, altijd scherp is in vergaderingen, zich goed weet te verwoorden, anderen meekrijgt en ondertussen ook nog z’n werk uitstekend doet. 
Lees meer

Mentale veerkracht, je zult het maar hebben!

Publicatiedatum 4 juni 2025
Waarom stressbestendigheid, aanpassingsvermogen en een beetje zelfspot minstens zo belangrijk zijn als goede technische skills. Een veelgehoorde zin op de werkvloer is, ongeacht de sector waarin je werkt, is: ‘dan moet je gewoon even schakelen’. We doen het allemaal dagelijks, ongemerkt misschien wel, tussen projecten, systemen, softwareversies en collega’s. Maar hoe zit het met schakelen in je hoofd? De ‘mentale veerkracht’?
Lees meer

Probleem? Jij lost het op, zoals een echte techneut dat doet

Publicatiedatum 15 mei 2025
In de wereld van techniek draait alles om innovatie, vooruitgang en... problemen. Want zonder ‘problemen’ valt er weinig op te lossen. En laat dat nu net zijn waar technisch talent in uitblinkt: oplossingen bedenken. Probleemoplossend vermogen is dan ook geen luxe of mooie extra, maar een essentiële soft skill die je verder brengt, zowel individueel als in teamverband.
Lees meer